farmor, text från 2008

det finns tankar som aldrig försvinner, frågor som aldrig blir besvarade. och jag önskar någon gång att få träffa dig frisk, när du är ditt riktiga jag och jag är mitt riktiga jag. för den fasaden jag bär när du är i närheten är svår att bära. du är den underbaraste kvinna, med förmågor sända från ovan, att kunna förlåta och gå vidare, att kunna bry sig och att älska någon så högt som till stjärnorna. du är fast i en sjuk hjärna, tillbaka till ett barnasinne med en 70 årig kvinnas kropp. jag saknar att du kramar mig och vet mitt namn, att du känner igen mitt ansikte och att du känner igen dina egna barn. jag saknar det där härliga skrattet, jag saknar din goda mat, jag saknar din lukt, jag saknar din känsla. känslan av min farmor, den underbaraste kvinna jag någonsin mött och blivit älskad av, du har många gånger sen barnsben gett mig en stor trygghet och värme. du är den vackraste person jag träffat, så stark och klok. trotts dessa sjuka år så har vi alla minnen från ditt riktiga jag, och det är så vi minns våran farmor, mormor mamma och fru. jag älskar dig, har alltid gjort och kommer alltid att göra det, frisk som sjuk, du är min hjälte. våran älskade Vilma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0